|
Restaurant Management Software Helps Rebound Profits
Restaurant Management Software Helps Rebound Profits
27 July 2012 - For Immediate Release
Contact: Jon Walker, CustomerCare@iMagicSoftware.biz
iMagic has released a new edition of iMagic Restaurant Reservation, a desktop Windows application that makes it easy to manage reservations, tables, customers and track referrals.
The top five benefits of a restaurant owner using iMagic Restaurant Reservation are:
5. Increased booking speed. The time taken to search through existing bookings, move reservations to make way for larger groups and take customer details are reduced.
4. Multiple reservation stations. Unlike a reservation book, software can be installed on multiple workstations.
3. Control throughput of reservations. Ensuring quality by managing the total bookings at any given time, avoiding situations where servers or the kitchen staff are over or under loaded.
2. Management oversight. Allowing real-time views of total reservations and restaurant operating efficiency, giving management the information needed to make instant decisions and measure the results.
1. Multiple booking channels. Managing the restaurant in-house allows reservations to be booked online, by phone, fax, email or in person. The ratio of covers available at any time can be adjusted to reflect demand at that time or day.
Staff can search for existing customers saving time by calling up past details so they don't need to be re-entered. Current bookings are automatically linked to past bookings, allowing for interesting information on best recurring customers and no shows.
Reservations can be made on one or more PCs at the same time. Reducing the queue in busy restaurants. Meanwhile the back office PC can view the reservations as they arrive, allowing proper management of the flow of customers in the business.
Management can view graphs and reports in real-time and then control the percentage of tables that should be available at anytime. The results of changes can be measured and viewed instantly giving management the control and information that serves them best. Table Blocks can be created for special occasions and recalled for other events, giving quick changes in floor plans and table layouts.
iMagic Restaurant Reservation runs under Windows XP/Vista/7, costs $399(US). It may be purchased securely on line at http://www.iMagicRestaurantSoftware.com/. You can download a free, 10-use evaluation version of iMagic Restaurant Reservation from the same web address. For more information, contact iMagic Software Email: CustomerCare@iMagicSoftware.biz Internet: http://www.iMagicRestaurantSoftware.com/
# # #
Evaluation Copy Available on Request
About iMagic Software:
Since 1988, iMagic has been developing and marketing Windows business software. In addition to iMagic Restaurant Reservation, the company also offers business software for other markets.
Контактное лицо: Jon Walker
Компания: iMagic
Добавлен: 03:19, 08.08.2012
Количество просмотров: 772
Nubes (НУБЕС) предоставил облако для TravelTech-платформы «Погнали!», Nubes, 00:44, 08.05.2024, Россия169 |
ИТ-компания «Погнали!» запустила свое решение в облаке нового поколения NGcloud. На облачных ресурсах Nubes разработчик развернул масштабную онлайн-платформу для любителей путешествовать по России, а для хранения большого объема данных подключил сервис объектного хранилища S3. |
Nubes (НУБЕС) предоставил облако для TravelTech-платформы «Погнали!», Nubes, 00:41, 08.05.2024, Россия89 | |
ИТ-компания «Погнали!» запустила свое решение в облаке нового поколения NGcloud. На облачных ресурсах Nubes разработчик развернул масштабную онлайн-платформу для любителей путешествовать по России, а для хранения большого объема данных подключил сервис объектного хранилища S3. |
Прием заявок на конкурс «Голос жизни» продлевается, Альянс СОНКО, 00:36, 08.05.2024, Россия152 | |
Оргкомитет I Международного творческого конкурса авторов контента в поддержку идеи радикального продления жизни людей «Вместе против старения: голос Жизни» объявляет о продлении сроков приёма творческих работ до сентября 2024 года. |
HRlink повысил надежность работы сервиса кадрового ЭДО, HRlink, 00:58, 06.05.2024, Россия273 | |
Архитектуру платформы кадрового электронного документооборота (ЭДО) HRlink адаптировали к существенному росту количества пользователей. Кроме того, в 2024 году HRlink первой на рынке решений для безбумажного КДП занялась подключением второго удостоверяющего центра для электронных подписей. |
Efros Defence Operations начал серию совместимостей с оборудования D-Link, Газинформсервис, 00:43, 06.05.2024, Россия96 |
Специалисты компаний «Газинформсервис» и ООО «Д-Линк Трейд» успешно завершили технические испытания совместимости. Испытания подтвердили корректность функционирования комплекса по защите ИТ-инфраструктуры Efros DefOps с оборудования D-Link серий DGS-1210-XX, DGS-1210-XX/ME, DGS-3130-XX, DGS-3630-XX, DXS-3610-XX. |
|
|